onsdag 12 januari 2011

Jag tackar Sourze.

Jag har läst Tobias Jeppssons artikel Tio år med Sourze. Jag känner igen mycket av vad han skriver. Han började skriva redan 2001 Sourze första år och jag började året efter 2002. Jeppsson slutade efter fem år att skriva. Jag fortsatte intill denna dag ibland med en i veckan. Det har blivit 267 vid det här laget. Jag tackar redaktionen på Sourze för att de hjälpt mig med att formulera rubriker och underrubriker och rättat felaktigheter i texten.

.Jag har också varit sjuk och har nog förlorat läsare vid dessa uppehåll. Det förklarar nog att jag förlorade läsare på det ekonomiska området. Min artikelserie ”Frihandel eller protektionism” 1 – 5 hade 6 000 – 12 000 läsare medan sexan bara hade 883 läsare. Det är nog enda förklaringen till förlusten av läsare. Det är beklagligt med tanke på att sexan var en av de bättre och att det där finns länkar till de övriga fem. Ekonomi och historia är de ämnen som jag främst har behandlat i mina artiklar. 20 000 läsare är det högsta antalet läsare jag uppnått för någon artikel.

Utan Sourze hade jag nog inte levt i dag. Jag äter dagligen antidepressiva mediciner. Även under downperioder har jag dock kunnat skriva artiklar om ett tillräckligt intressant ämne dykt upp vid läsningen av tidningar och böcker.

Inga kommentarer: