onsdag 18 februari 2009

Tankar om ett liv.

Jag vid fyllda 72 och snart 73 inser jag att jag nalkas slutet av min levnad. Jag inser först nu vilken dåre jag varit som samlat på så mycket böcker, tidningar och papper. Jag har en tendens att gå till överdrift och det har jag nog fått i arv från min far.
Åren från 2002 tills nu har varit de viktigaste i mitt liv. Då har jag skrivit på Sourze och på min blogg där jag tecknat ned det jag kommit fram till under mitt liv. När jag var som mest aktiv skrev jag en artikel i veckan och det var inte svårt att hitta ämnen att skriva om.
Jag är glad att framtida generationer kan ta del i de slutsatser som jag kommit fram till på basis av mina livserfarenheter i slutet av 1900-talet. Jag vet inte mycket om min släkts tankar eftersom de nästan alla var bönder och de skrev inte ner vad de kommit fram till. Nu är bondesamhället historia. Jag har berättat om bondelivets glädjeämnen och vedermödor.
Jag överlämnar detta aktstycke till min blogg för en framtida generation.

1 kommentar:

holgolaus sa...

Skönt att höra av dig när du ringde idag, har äntligen lärt mig hur man lämnar kommentarer på blogger. Vi hörs och syns.